Sunday, February 2, 2014

JANJI ALLAH ITU PASTI

mati itu pasti hidup pula insya Allah..

lebih kurang 15 minit yang lalu
aku mendapat perkhabaran dari rakan facebook ku
yang merangkap bekas housemate ku ketika di kelantan
bahawa rakan karibnya yang juga bekas housemate kami
telah pergi mengadap Ilahi pada hari khamis lepas..

sungguh aku terkejut dengan berita ini..
ini adalah kerana..
dalam dua minggu ini..
aku memang ada teringatkan arwah..
lebih-lebih lagi..
apabila aku menonton drama korea..
yang pernah kami tonton bersama..

arwah merupakan seorang yang memahami..
ingat lagi sewaktu aku dan beberapa orang lagi penghuni rumah sewa telah demam serentak..
arwahlah yang bertindak menjadi seperti ibu kepada kami..
mememankan kami ke hospital dan memasak untuk kami..

dan sesuatu yang aku kagum dengan arwah..
dia sangat cekap di dapur..

namun takdir tuhan tiada siapa dapat menghalang..
perginya dia ketika berumur 27 tahun.
sesungguhnya Allah lebih sayangkan dia..
semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang yang beriman..
dari Allah kita datang kepada Allah juga kita kembali..

Alfatihah buat arwah Siti Hazirah dari Pulau Pinang

No comments:

Post a Comment